Uw woordenschatbewaarster neemt deel aan de preselectie van copycursus. De vraag: Kan jij mensen, ideeën of merken een stem geven die meteen de aandacht trekt? Die mensen doet vloeken, lachen of nadenken? De opdracht: maak een advertentie voor jezelf waaruit blijkt dat de reclame beter af is mét dan zonder jou. Dat mag een printadvertentie zijn, een affiche, een radiospot, een banner, een filmpje, een website, een perfect geschreven brief: het maakt niet uit. Als de jury maar denkt: deze mens zou een aanwinst kunnen zijn voor de reclame. En als het maar beknopt is.
Of ik een aanwinst zou zijn voor de reclamewereld is een heftige hamvraag. Maar er mag gespeeld worden met woorden. So. I'm in for the game.
Veertig geselecteerden winnen een cursus copywriting. Eén lezing wordt alvast gegeven door Yves Desmet, hoofdredacteur van de Morgen. En, dixit de homepage van de website: "de workshops worden begeleid door een aantal bijzonder fijne copywriters, zoals Stephen Walckiers, Pol Sierens, Willem De Geyndt, Frank Marinus, …."
Het ware bijzonder fijn als ik er bij kon zijn.
Wordt vervolgd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten