dinsdag 27 november 2007

Even geen eenrichtingsverkeer op de snelweg

Vanavond treedt Sarah Bettens op in de AB en niet helemaal toevallig gooit Studio Brussel gretig songs van de voormalige Kate's Choice in de ether. De Morgen abonnees kregen onlangs Shine gratis bij de krant. Ik zat er niet echt op te wachten, beluisterde nonchalant een paar nummers, besloot dat het te veel naar garagerock rook en deelde hem opnieuw uit aan een lieve vriendin die er ontzettend blij mee was. Wanneer Bettens de gitaren hard laat raggen, klinkt het alsof ze zich moet bewijzen; “kijk mij eens, ik kan best ook hard klinken.” Maar toen ik vanavond op de donkere snelweg Come over here uit haar vorige album Scream hoorde kreeg ik zowaar even spijt. In dit lied schreeuwt ze niet, maar fluistert. En je luistert. Warm, rauw, breekbaar en met een opgewekt basloopje dat er doorheen stuitert. Wanneer weet je of je in de juiste richting gaat? Blijf je, ga je door, of maak je rechtsomkeer? En tussen alle twijfel door, een motto om te koesteren: "embrace the color in your life".

Something tells you, you should go
Deep down you've always known
Something sweet is on the other side
Mama's gonna cry for you
Papa might disown you
You are getting ready for the ride

So won't you come over here?
Come over here
Come over here

Geen opmerkingen: