woensdag 23 januari 2008

Need for speed

Na 1.305.136 seconden viel gisterochtend de sleutel uit het ijsblok. Paul van Aken uit Mechelen kreeg het beslist even warmer: hij werd de eigenaar van een Porsche 911 Carrera Coupé. En, even vlug aan Porschesnelheid uitgerekend: Q-music vast duizenden euro's rijker.

Ik had er geen 50 cent voor over. De oplopende seconden gingen aan mijn verbeelding voorbij. In mijn natte droom rijd ik over glad ijs in krasse, korte bochten in een knalrode mini. Charlize Theron in The Italian Job achterna.

De Amerikaanse remake (2003) van het Britse succesnummer uit 1969 is niet meteen de ultieme brain workout. Voorspelbaar. Maar niettemin onvoorstelbaar. Om heel hard van te genieten. Weg te smelten. De tijd te vergeten. En 6000 spannende seconden later te zeggen: Go for it girl. You go live fast, bold and beautiful.

De meeste dromen zijn bedrog. Maar als ik wakker word dan wil ik nog.

Geen opmerkingen: