zondag 24 februari 2008

Blind

Op een kwetsbare ochtend klinkt op de lange, troosteloze autostrade het unieke stemgeluid van Antony (van Antony & The Johnsons). Antony is een uitzonderlijke troostbrenger. Een strelende, meeslepende, warme, exalterende uitweg voor een weemoedig, moeilijk moment. Maar dit lied dat de onontkoombare snelheid van de drievaksweg doorbreekt met een bizar ritme klinkt niet als de vertrouwde stem van Antony?

Diezelfde nacht stap ik slapeloos het bed uit. Op zoek naar verstrooiing en met de afstandsbediening stuurloos in de hand, beland ik zonder omweg in een excentrieke videoclip. Opnieuw dat bizarre ritme: Blind. Hercules and Love affair.

Zondagochtend. Ik had nog veel later willen wakker worden en staar verloren in de leegte van de dag. Er is weinig meer om vast te grijpen dan de idee dat niets hoeft. Ik luister naar de stem van Studio Brussel. Het antwoord is er zonder verwijl. Hercules and Love affair.

Drie maal is scheepsrecht. Ik verlies er even de grond bij. Duidelijk een hype. Maar waarom wordt die zonder franje, op een verloren moment telkens weer in mijn richting gezongen?

Because I feel blind?



Downloadable free mp3 file on zShare


PS. Voor sommigen is het "spacefunk disco" voor andere "the hottest electro disco tune of the year", feit is dat Andy Butler, de man die schuilgaat achter het Newyorkse Hercules and Love Affair, meteen een dikke hit te pakken heeft. Op 30 april komt de groep het zesjarig bestaan van Culture Club in Gent opluisteren. Album release: 10 maart.

Geen opmerkingen: