donderdag 21 februari 2008

Spinning

Ik sta voor een beklimming van de Mont Ventoux. Op het opzwepende ritme van luide beats en met de opgewekte stem van Heidi die me aanspoort om hoger, verder aan de weerstand te draaien. Ik spin. Draai, trap, neem een sprint. Haal in, buig over het stuur, kijk niet om. Vecht. Vooruit. Hoger die weerstand.

Flarden van het ontroerende Windmills of your mind dringen zich op,

Like a circle in a spiral
Like a wheel within a wheel
Never ending or beginning
On an ever-spinning reel
As the images unwind
Like the circles that you find
In the windmills of your mind

Ik wil stoppen, me door mijn haar laten strelen. Ont-spinnen. Ontspannen. Maar harde beats nemen de overhand. Sneller dat ritme. Harder die trap. Nog hoger die weerstand.

Ik waan me in De Muppet Show, in een parodie van het prachtige Academy Award winnende lied. Een potsierlijke pop die volledig uitgeput en freaked out van het podium loopt en zich bezeert.

Ik haal de top. Neem een douche. Laat me omhelzen door de warmte van de sauna.

Goed gek. A complete muppet. Bezeerd. Maar een trap sterker.

Geen opmerkingen: