vrijdag 26 september 2008

Wandrous woman

Taalvirtuozen kunnen aan de slag, here you go: Van Dale Vertaalslag.

Bedenk voor 14 oktober a.s. de mooiste, beste, ludiekste vertalingen voor zes nieuwe woorden uit 2008 in het Engels, Frans óf Duits en word uitgeroepen tot Van Dale-vertaler van het jaar 2008. Opdrachtwoorden van dienst zijn: digiflirten, zwemboerka, horroropa, wolkersvrouw, paktaks en klimaathuis.

Altijd al een wolkersvrouw willen zijn, digiflirtend, wars van pak-me-taks en van kop tot teen onbedekt genietend. En ja, ik heb een horroropa, heimelijk verstopt in de kelder. Hij houdt mijn klimaat neutraal, komt me af en toe dwingend vragen wanneer ik nu eindelijk die vertaalslag ga thuishalen, haalt vervolgens zijn bijl boven en rijt gruwelijk mijn zwemboerka aan flarden.

Best wel een uitdaging, die wedstrijd.

Geen opmerkingen: