maandag 1 december 2008

Martens goes Torfs

Vaginaal of clitoraal? Martens gaf antwoord. Hij sprak de taal. Van de burger. Openlijk, bevrijd. Onverwacht in Nooit Gedacht. Vrij van angst voor smet. Of, veeleer, liefdevol besmet?

Ik heb het uit tweede hand, was geen getuige van de openbaring van de voormalige eerste burger van het land. Maar het weze duidelijk: Martens’ verhaal over de tongzoen en ander onfatsoen gaat over de tongen. Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van de Standaard, is ongenuanceerd, gedecideerd: een gefrustreerde vent (27 november 2008). Een lezer ziet het omgekeerd. Voor haar is het interview “openhartig, sereen, aangrijpend”.

Ik heb het niet begrepen op de manier waarop professor kerkelijk recht Torfs in een donkere kelder zijn gasten met een geniepige, gluiperige blik aanspoort tot openhartige ontboezemingen. Over mijn orgasme krijgt hij geen woord los, dat staat vast. Voor mij geen sprake van sereen, ik krijg meteen het speen. “Anaal, rectaal, vaginaal of clitoraal?” “Professor”, luidt mijn antwoord, “u spreekt niet mijn taal.” “Uw kelder ruikt naar sm, uw blik draagt sporen van de zweep. En hier, alsjeblieft, een dweil: u bent wansmakelijk mediamachtsgeil.”

Geen opmerkingen: